Jak zostać franczyzobiorcą?

Aby zostać franczyzobiorcą, np. otworzyć sklep po szyldem marki Liu Jo, trzeba spełnić kilka warunków. Pierwszym z nich jest posiadanie kapitału na rozpoczęcie działalności. Pieniądze będą potrzebne na uiszczenie opłaty początkowej, związanej z wykupieniem licencji. Trzeba mieć też środki na zakup lub wynajem lokalu oraz jego przystosowanie.

Wielu franczyzodawców (takich jak GPoland) wspiera przedsiębiorców na etapie poszukiwania odpowiedniej lokalizacji punktu, a także pomaga wynegocjować najlepsze warunki najmu powierzchni. Zakupiony lub wynajęty lokal należy następnie wyposażyć i — jak to ma miejsce w przypadku sklepu — zaopatrzyć w asortyment.

Cechy dobrego franczyzobiorcy

Franczyza jest dość popularną formą prowadzenia działalności. Nie dziwi zatem ilość zawieranych umów, ani duży wybór franczyzodawców. Cechą dobrego, przyszłego franczyzobiorcy jest umiejętność wyszukiwania rzetelnych informacji, formułowania pytań i na tej podstawie wybór odpowiedniego partnera biznesowego.

Nie każdy, kto posiada środki na otwarcie działalności, nadaje się na franczyzobiorcę. To zajęcie dla osób zdyscyplinowanych, pracowitych, potrafiących dostosować się do obowiązujących reguł, a jednocześnie samodzielnych. Mimo ogromnego wsparcia od franczyzodawcy, franczyzobiorca musi sam podejmować wiele ważnych decyzji.

Garść praktycznych informacji dla zainteresowanych franczyzą

Żeby zostać franczyzobiorcą, trzeba dopełnić kilku formalności: m.in. założyć działalność gospodarczą, wybrać formę opodatkowania czy podpisać umowę z wybranym wcześniej franczyzodawcą. Dobrze jest interesować się branżą, w której zamierza się działać. Idealnie byłoby, gdyby franczyzobiorca miał już jakieś doświadczenie w prowadzeniu biznesu.

Podczas gdy niektórzy chcą realizować działalność usługową, inni marzą o otwarciu sklepu z markową odzieżą. Przedsiębiorcy szukają dobrze reklamowanych marek, takich jak Liu Jo. Jednocześnie chcą nawiązać współpracę z franczyzodawcą, który wspiera w tak wielu obszarach jak reprezentująca wspomnianą markę agencja GPoland.